Over mij

Hallo, ik ben Jana Simons
Ik speel voetbal bij White-Star-Woluwe en ga ook elke zondag naar de chiro.

dinsdag 14 mei 2013

TIME'S UP!

Vraag je aan mij om een spelletje te spelen, dan zal mijn eerste keuze time's up zijn. Het leukste is om dit spel te spelen met een grote groep. Je verdeelt je dan in gelijke aantal groepen en als je dit spel met mij speelt, plezier gegarandeerd!

Je hebt een gezelschapsspel van dit spel, maar ik verkies om het spel zelf te maken. Zo heb je telkens andere namen van personen of voorwerpen of een landschap. Elke speler of speelster schrijft drie namen op op een apart papiertje, wanneer iedereen er drie heeft gevonden, gooi je ze allemaal in één zak. Het is mogelijk dat er 2 dezelfde namen van personen of voorwerpen of van een landschap voorkomen, maar dat is niet erg. Nu kan het spel beginnen!

Time's up heeft drie verschillende rondes, bij de eerste ronde trekt één iemand uit de groep één kaartje uit de zak en moet je het woord of de naam van een persoon dat op het papiertje zo goed mogelijk beschrijven zonder het woord of de naam van een persoon dat erop staat te vernoemen zodat je groep het zo snel mogelijk kan raden. Deze persoon heeft 30 seconden de tijd om zoveel mogelijk papiertjes te winnen. Als je groep het woord of de naam van een persoon raadt mag je het papiertje houden, raden ze het niet binnen de tijd dan steek je het papiertje terug in de zak. Zo komt er telkens één persoon van elke groep aan bod tot alle papiertjes geraden zijn.
In de tweede ronde mag je maar één woord gebruiken om het woord of de naam van een persoon zo goed mogelijk te beschrijven en in de derde ronde mag je niets meer zeggen en alleen maar uitbeelden. Deze rondes zijn moeilijker omdat je niet alles meer mag zeggen wat je wilt, maar je hebt alle woorden of namen van personen al eens gehoord uit ronde één dus je weet ongeveer wel welke er allemaal inzitten. Na elke ronde tel je het aantal papiertjes dat je met je groep verzamelt hebt en gooi je de papiertjes terug in de zak. Wie er op het einde van het spel de meeste papiertjes in totaal heeft geraden, die wint!

Ik persoonlijk vind de derde ronde de leukste ronde, omdat je dan echt grappige dingen ziet hoe mensen dingen proberen uit te beelden. De eerste twee rondes zijn ook leuk want dan moet je zeggen wat het eerst in je opkomt, en dat zorgt ook voor grappige momenten. Dit is mijn lievelingsspel omdat het veel ambiance meebrengt, en een luidruchtig en actief spel kan zijn als je het spel deftig speelt. En vooral omdat het echt een grappig spel is. Als je graag eens lacht om de dingen dat je vrienden zeggen en doen in een plezante vorm van een spel? Dan is dit gezelschapsspel echt een aanrader! Zeker als je op vakantie met een grote groep gaat, mag je dit spel zeker niet eens vergeten te spelen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten