Over mij

Hallo, ik ben Jana Simons
Ik speel voetbal bij White-Star-Woluwe en ga ook elke zondag naar de chiro.

dinsdag 21 mei 2013

Extra Exercices

3.1 Choose a verb with either the present perfect or past simple for these sentences.

1) Research has shown thet cycling can help patients overcome theis illnesses.
2) The rabbit just appeared in my garden one day last week.
3) With this promotion, I feel that I have reached a turning point in my career.
4) Oh, no! My car has disappeared!
5) Quite early in the negotiations, they have agreed to lower the prices.
6) In 1788 he wrote his last great work in Vienna.
7) There's not much more to do, now that we have solved the main problem.
8) Throughout the summer of 1980 Malcolm continued to divide his time between London and New York.
9) When he was 13, his parents moved to the United States.

4.1 Complete these sentences with the verb given. Choose the present perfect or past simple.

1) According to yesterday's newspapers, astronomers in Australia have discovered a planet in a galaxy close to our own.
2) To help today's customers make a choice, a company in New York developed a video trolley - a supermarket trolley with a video screen to display advertisements and price information.
3) At the start of his career, Cousteau invented the aqualung, opening the oceans to explorers, scientists and leisure divers.
4) He proudly told reporters that the compeny has produced software to prevent the recent increase in computer crime.
5) John Grigg discovered the comet now called Grigg-Skjellerup, at the beginning of the 20th century.

5 opmerkingen:

  1. 4,1: Astronomers HAVE discovered (meervoud dus HAVE)

    BeantwoordenVerwijderen

  2. Ik ben mevrouw Mavis L. Wanczyk, een klerk in de verpleegafdeling van het Mercy Medical Center in het voorjaarsveld, de winnaar van $ 758.700.000 dollar in de Powerball Lottery Jackpot als de grootste prijs van een loterij in de geschiedenis van de VS, ik heb gewonnen deze loterij op 23 augustus 2017 Ik had nooit gedacht dat ik een getuigenis met zoveel vreugde in mijn hart zal delen, dat er jaren voorbij zijn gegaan zonder een vruchtbare beloning voor het dagelijks spelen van de loterij, ik heb veel uitgegeven aan tips over hoe de loterij te winnen, maar toen ik Great DR ULTIMATE tegenkwam, weet ik nu dat ik gezegend ben, met zijn voodoo-krachten onthul ik de geluksgetallen om de loterij te bereiken vóór de trekkingsdatum, zie bewijs hieronder; https://www.theguardian.com/us-news/2017/aug/24/massachusetts-powerball-jackpot-758-million-lottery je kunt ook contact opnemen met zijn persoonlijke | Email; (ultimatespellcaster21@gmail.com) of whatsapp ( +13252619144} hij zal je zeker helpen om elke vorm van loterij te winnen

    Oprecht,
    Wanczyk Mavis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je echt de magie van liefde nodig om je ex-geliefde terug te brengen of met je huwelijk te trouwen? chubygreat@gmail.com voor een snelle 48-uurs oplossing. Een jaar en zes maanden geleden had ik een probleem met mijn man, we waren gescheiden. Toen hij het uitmaakte, was ik in de war en wist ik niet wat ik moest doen om hem terug te krijgen, ik voelde me zo leeg van binnen. Tot ik chubygreat op internet tegenkwam over hoe hij veel mensen hielp bij het oplossen van verschillende problemen daar. Ik stuurde hem een ​​e-mail en vertelde hem mijn probleem en deed wat hij me vroeg om me te helpen, verkortte het lange verhaal kort voordat ik het wist, in minder dan 48 UUR belde mijn man me en kwam bij me terug en hij vertelde het me hij had spijt van wat er tussen ons aan de hand was. Ten slotte schrijf ik dit getuigenis om u te bedanken en mijn diepe dankbaarheid uit te drukken aan Chubygreat voor het houden van uw woorden en uw beloften dat u hem in slechts 24 uur na uw krachtige spreuken en voor het gebruik van uw begaafde en grote krachten bij mij hebt teruggebracht. om hem terug te brengen. Als je zijn hulp nodig hebt, kun je hem een ​​e-mail sturen naar: chubygreat@gmail.com Je kunt hem ook WhatsApp sturen naar +2348165965904

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is nu meer dan een maand geleden en alles voelt alsof het weer normaal is. Hij is me beter gaan behandelen en het is voor ons allebei een genezingsproces geweest. De nachtmerrie die bijna 2 jaar had geduurd is eindelijk voorbij. Het is alsof we opnieuw verliefd zijn geworden! We hebben allebei het verleden achter ons gelaten en proberen vooruit te komen en voor het eerst in lange tijd ziet de toekomst er een stuk rooskleuriger uit. Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe dankbaar ik Dr Ilekhojie ben! Het is alsof we eindelijk die dingen over elkaar hebben herontdekt waardoor we in de eerste plaats verliefd werden. Alle zorgen en stress zijn gewoon verdwenen. Bedankt Dr Ilekhojie voor het redden van mijn gebroken huwelijk. Ik en mijn man leven weer gelukkig.. Allemaal dankzij Ilekhojie. Neem contact met hem op om je huwelijk te herstellen E-mail: (gethelp05@gmail.com) Bel of WhatsApp +2348147400259

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedendag, u bent van harte welkom om mijn ontmoeting te lezen met dr. Ajayi, een krachtige spirituele man die gezegend is door zijn voorouders om ziekte te genezen met kruiden en ook gebroken gezinnen te herstellen. Ik ontmoette dr. Ajayi omdat mijn geliefde vrouw wil dat we scheiden en dit is na 12 jaar van huwelijk gezegend met twee lieve kinderen een jongen van 5 jaar en een meisje van 2 jaar, ze nam onze dochter mee het huis uit en bleef bij haar moeder en ik smeek haar om terug naar huis te komen, maar ze weigerde, ik was echt in de war, dus ik zocht hulp die is toen ik las over dr. Ajayi hoe hij een vrouw hielp om zelf een baby te krijgen na 8 jaar getrouwd te zijn geweest zonder kind, nam ik contact op met dr. Ajayi legde hem mijn situatie uit, hij vroeg om wat informatie over mezelf die ik hem gaf, daarna na enig overleg vertelde hij me wat er gedaan moest worden en ik deed wat ik moest doen, terwijl ik dit typ is mijn vrouw bezig met breien in de woonkamer. Als je de hulp nodig hebt van een echte spirituele man, is dr. Ajayi je laatste stop, neem contact met hem op via Whatsapp / Viber: +2347084887094 of e-mail: drajayi1990@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen