Over mij

Hallo, ik ben Jana Simons
Ik speel voetbal bij White-Star-Woluwe en ga ook elke zondag naar de chiro.

zondag 4 november 2012

Taalportfolio : Familie Pot mag dochter niet Bloem noemen




Een gezin in Gent met de familienaam Pot wou vorig jaar hun dochter Bloem noemen. Maar de burgerlijke stand keurde de naam niet goed.
Dit komt omdat Bloem Pot een belachelijke combinatie is en omdat de burgerlijke stand deze combinaties probeert te vermijden.
Ook combinaties zoals Peter Celie en Beau Ter Ham worden geweigerd of de voornaam 'Muisje' werd ook geweigerd.
Ik vind dat ouders de namen van hun kinderen helemaal zelf zouden mogen kiezen. Dus het is ook volop hun verantwoordelijkheid. Maar ik begrijp dan ook niet dat ouders hun kinderen zo een belachelijke combinatie als naam zouden kiezen voor hun kinderen.
Dus is het dan uiteindelijk wel positief dat de burgerlijke staat ingrijpt.
Gelukkig worden er ook maar heel weinig namen geweigerd.

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1522059/2012/10/23/Familie-Pot-mag-dochter-niet-Bloem-noemen.dhtml

Geen opmerkingen:

Een reactie posten